Hatékony webshop 30 nap alatt?
Egyre többször merül fel a kérdés, hogy mennyi idő egy Unas vagy Shoprenter webshopot összerakni és mit kell még tenni a termékek feltöltésén felül. Mivel mi elsősorban Unas és Shoprenter webshopokat készítünk és tanítjuk meg a használatát, így megpróbáltuk összefoglalni, hogy mit is csinálunk meg ebben a csomagban.
Termékek feltöltése
- A termékeket nem csak feltölteni kell, hanem pontosan kitalálni a megfelelő struktúrát. Tisztában kell lenni a használható paraméterekkel és változatokkal. Hiszen egy ruha esetén lehet épp a változatok kezelése az optimális, de lehet a paraméterek és összevonás lesz a jobb megoldás. A teljesség igénye nélkül fontosak a SEO beállítások, de tudni kell mire lehet használni a többitől eltérő fizetési és szállítási módokat egy-egy terméknél.
- Mikor használjunk mennyiségi kedvezményt és milyen lehetőségek vannak a csomag ajánlatokban. Hogyan tudjuk a megfelelő termék szűrőket beállítani vagy épp hogyan tudunk napra pontosan kiszállítási időt kijelezni.
- Hogyan tudunk egyszerűen egy termékből egy másik hasonlót létrehozni és milyen lehetőségeink vannak az adatbázis használatával… és akkor még nem beszéltünk arról, hogy valakinek fel is kell töltenie ezt a sok terméket, viszont már itt olyan információkat kaphat az ügyfél, amivel iszonyat sok időt spórolhat meg.
- Az már csak hab a tortán, hogy nem mindegy a termék neve! Ha például az ár-összehasonlító oldalakon is hatékonyan szeretnénk megjelenni, ügyelnünk kell a megfelelő név struktúrára.
- Végül az egyik legfontosabb a termékfotó, amelynek a mérete, háttér színe és minősége kiemelten fontos a marketing csatornák eredményessége szempontjából.
A termékek mellett fontos a kategóriák kialakítása, alternatív kategóriák használata.
- Itt szintén nagyon fontosak a SEO beállítások, de az is, hogy hogyan állítsunk be fényképet úgy a kategóriákhoz, hogy például egy Facebook megosztás esetén is jó kép jelenjen meg.
- Alapvetően meghatározza a webshop teljesítményét, hogy milyen felépítésű a kategória-fa, tehát ez az egyik elsődleges szempont a termékstruktúra kialakítása során.
Domain/SSL beállítás
- Mindenképp megéri egyéni domaint választani és ezt be is kell állítani, enélkül nem is érdemes elindítani webshopunkat!
- Ezzel együtt elengedhetetlen a céges levelezés kialakítása. Gmail.com végződésű email címben szintén ne gondolkodjunk!
- A vásárlók biztonsága mellett, a Google számára is fontos SSL kapcsolat kialakítása.
Kinézet
- Bár sok sablonból lehet választani, de ezeket is testre kell szabni.
- A webáruház arculatát mindig a cég színeihez, formáihoz, logójához kell igazítani.
- Meghatározott méretű bannereket, kreatívokat érdemes használni az optimális megjelenés és sebesség érdekében.
Jogi dokumentumok
- Jogi szempontból elengedhetetlen része az áruháznak!
- Manapság minden fellelhető az interneten, így bárhonnan letölthetők ezek a dokumentumok és felhasználhatók kis átalakítással, de ezt nem javasoljuk.
- Mindenképpen ajánlott hivatalos, aktuális tartalmat kínáló forrásból beszerezni ezeket, napjainkban népszerűek az előfizetéses modellek, melyek az egyik legbiztonságosabb formái a jogi dokumentumok beszerzésének.
Számlázás és ERP
- Nagyon fontos a megfelelő rendszer kiválasztása, amihez ismerni kell a vállalkozás igényeit, a rendszerek tudását, – ennek kiválasztásához több blog cikket is találsz az oldalunkon IDE kattintva – és az üzleti modellt is.
- Itt is lehet azt választani, hogy elkezded próbálgatni, de bízhatod szakértőre is, akik már hozzám hasonlóan látták szinte mindegyiket működés közben, így egyből tudnak ebben segíteni, hogy mit válassz. Az adott rendszer beállítás és annak megismerése is időt vesz igénybe, ellenben mi ezt ha igényled, megtanítjuk neked vagy akár oktató videót készítünk hozzá.
Fizetési módok
- Az utánvétes fizetés mellett tapasztalat szerint a bankkártyás fizetés a legfontosabb. Szintén fontos, hogy nem csak a százalékok számítanak. Itt is sokat tud segíteni egy hozzáértő, hogy kiválassza és beállítsa a választott bankkártyás megoldást. De még egy utánvétes fizetés is tud meglepetéseket okozni, elég egy rossz beállítás és a futáros címkére nem kerül fel az utánvét összege.. aztán futhatunk a pénz után.
Szállítási módok
- Nagyon sok múlik a megfelelő futárszolgálat kiválasztásán és ezt is integrálni kell a rendszerbe. Ez lehet egyszerű is, ellenben figyelembe kell venni a méretek, súlyok, csomagszámok, stb, összességét a kiválasztásnál és mondjuk, hogy van-e API kapcsolatra lehetőség, ami napi szinten percekben de havi szinten biztosan órákban mérhető munkaidő csökkentést eredményezhet!
- Termékekre szabottan lehetséges ingyenes szállítást beállítani, amire azért oda kell figyelni. Ezek után össze is kell párosítani a fizetési és szállítási módokat.
Megrendelések követése
- Az ügyfelek folyamatos tájékoztatása miatt az egyik legfontosabb rész a rendeléskövetés. Cégünkre és folyamatainkra kell szabni a státuszokat, hogy mindenki pontosan lássa, hogy melyik folyamat hol tart. Az oktatás része ezen felül a rendélések kezelése, adatváltoztatások, megrendelések összevonása vagy épp szétbontása.
Google kapcsolatok
- Az analitika a webshop üzemeltetés elengedhetetlen kelléke. Search Console, Analytics, fizetett hirdetések esetén pedig Ads fiókok megfelelő beállítása fontos lépés már a webshop készítése során.
Facebook kapcsolatok
- Ma már ezek a rendszerek megkerülhetetlenek. A Facebook boltba feltölthetjük a termékeinket, Facebook és Instagram oldalakon is meg tudjuk jeleníteni a termékeinket, ami egy óriási támogatás marketing szempontból. A Facebook hirdetéseknek köszönhetően a remarketing előnyeit pedig nem is kell magyarázni.
Ár-összehasonlító oldalak
- Sok iparágban elkerülhetetlen a megjelenés ezeken az oldalakon, de hogyan is csináljuk ezt? Nem minden terméket éri meg ide felrakni, sőt van amit nem is lehet (például használt termékek), de hogyan is tudjuk ezt beállítani és kezelni? Erre is van megoldás a rendszerekben.
Hírlevél
- Bár sok rendszer integrálható a webshopokhoz, de a beépített rendszer is nagyon jó megoldásokkal szolgálhat eleinte, ellenben ezt is az üzleti stratégia kialakítása után látjuk, hogy melyik irányba érdemes folytatni. Érdemes kialakítani a véleménybekérő és követő hírleveleket, hogy az utókövetés minden lehetőségét kiaknázzuk.
- Gondolj bele, ha olyan terméket árulsz, amit valaki havonta rendel.. neki küldhetsz emlékeztető emailt a rendelése után 20 nappal, hogy nehogy elfelejtse megrendelni a havi adagot (természetesen nálad).
További fontos beállítási lehetőségek
- ajándék termékek,
- kuponok,
- törzsvásárlói rendszer,
- felugró ablakok,
- chat rendszerek,
- hőtérkép,
- termék státuszok
És innen még ezer dolgot lehetne sorolni, de a legtöbb esetben sokan hónapokig ezekkel a részekkel foglalkoznak, amikor a webshop 30 nap alatt elkészülhetne és már rég pénzt is termelhetne.
Senkit nem szeretnék elkeseríteni, de az, hogy mi segítünk egy webshop kivitelezésében még önmagában kevés a sikerhez, ellenben ha mi csináljuk a webshop mellett a komplett webshop menedzsmentet, akkor azzal kezdjük, hogy készítünk az iparágadra szabott mélységi elemzést, amely alapján összeállítunk egy éves marketing költségtervezőt, amelyből te is láthatod, hogy nagyságrendileg mennyi pénzt kell invesztálnod és mi lehet a várható eredménye. Ezek természetesen némileg fenntartásokkal kell kezelni, de a tapasztalatunk alapján legfeljebb 20%-os eltéréssel meg tudjuk határozni! 🙂
Amiben mi segíteni tudunk, hogy elkészüljön a webshop 30 nap alatt,
hogy ezt a több hónapos időszakot lecsökkentsük pár hétre, de a neheze még csak most jön, mint pénzben, mint munkában. Hiszen innentől jön a marketing része, hogy az oldaladra eljussanak az érdeklődők tömegével és minél hatékonyabban vásárlóvá konvertálódjanak.
Szóval aki már az elején azon gondolkodik, hogy megéri-e egy évre webshopot bérelni 70 ezerért vagy például egy szakértőt megfizetni bármely területre, hogy megtanítsa nekünk a webshopot használni és kialakítani az egész rendszert, hogy már 2 hét múlva a rendeléseket fogadhasson, annak elmondanám, hogy ez csak a legkisebb része a költségeknek.
A java csak ezután jön, a marketing költségek optimalizálásán elcsúszat egy vállakozás teljesen! Ha nem értesz ezen csatornák beállításához, üzemeltetéséhez, néhány hónap alatt egy kisebb vagyont el lehet “égetni”… és igen, ezt is tudod csinálni magadnak, de lehet a végére az lesz a drágább… 🙁
Összegzés, hogy mit csinálunk meg, avagy hogyan lesz webshop 30 nap alatt
Webshop technikai felépítése, 30 nap alatt elkészítjük Unas vagy Shoprenter webshopod
Alapvető SEO és ár-összehasonlító alapelveknek megfelelően feltöltjük termékeid, termékfotóval együtt (1000 termékig)
Nagyobb cikktörzs esetén egyedi egyeztetés szükséges!
Kategória-fa létrehozása fotókkal és leírással
Domain, email, SSL beállítása
Kinézet, bannerek, logó, piktogramok elkészítése
Jogi dokumentumok elkészítése
Fizetési és szállítási módok integrációja
Rendeléskövetés beállítása
Google, Facebook és egyéb ár-összehasonlító rendszerek összekötése
Követő hírlevelek beállítása (kosárelhagyó, értékelő, emlékeztető)
Blog oldal és első két blog cikk létrehozása
Igen, ez mind teljesíthető 30 nap alatt! Hogyan lesz ebből profi, jól működő webshop 30 nap alatt? Úgy, hogy csapatunk kellő szakértelemmel és tapasztalattal rendelkezik, mind webshop készítés, mind üzemeltetés és marketing terén, így a kezdeti gyerekbetegségeket velünk elkerülheted.
Továbbá, fontosnak tartjuk elmondani:
Tudjuk, hogy csábító a digitális megjelenés és ma minden vállalkozás szempontjából szinte elkerülhetetlen, ellenben nem mindenkinek való, viszont aki belevág annak tudnia kell…
Ha eddig egy offline boltban működtél akkor most átülsz az autóból a repülőbe!
Legyen stratégia, ha nincs segítünk, de csináljuk meg, természetesen azt is elfogadjuk ha te a 20. ruhás, cipős, tévés webshop akarsz lenni de tudd, hogy ezzel csak az idődet és a pénzedet költöd, ennél több kell egy sikeres webshop üzemeltetéséhez.
Örülünk ha belevágsz, szuper időszak lesz a semmiből valami eredményeset létrehozni, sokat fogunk tanulni, fejlődni, és nem utolsó sorban pénzt keresni! Kérj ajánlatot az alábbi gombra kattintva és a webshop 30 nap alatt elkészül részedre! 🙂