Barion Pixel

Webshop konkurenciaelemzés és a ,,sebes folyó” 🛒💼💻🔍💨

Ma a webshop konkurenciaelemzés és piackutatás fontosságáról és a ‘sebes folyó’ üzleti logikájáról fogok írni. Olvasd el, hogy megtudd, hogyan építhetsz erős stratégiát a versenytársak megismerésével és az üzleti tevékenység folyamatos optimalizálásával. 🛒💼💻🔍💨

Konkurencia és piacismeret: az üzleti siker sarokkövei

Az üzleti sikerhez elengedhetetlenül fontos megérteni a piacot és a versenytársakat. A konkurenciaelemzés nem csupán felszíni megismerést jelent, hanem mélyebb megértést nyújt a piaci trendekről és a versenytársak stratégiáiról. Ismerjük meg, mi az, amiben ők erősek, és hol vannak gyengeségeik, hogy kialakíthassuk a saját taktikánkat.

Ennek módja egyszerű 🙂 az első az adatok összerakása, majd ezeknek a gyűjtése. Utána állíts össze egy táblázatot azokkal a szempontokkal, amely mentén Te most készíted a marketing stratégiádat.

Például:

  • melyik a fő márkád/márkáid – amik a legnagyobb profitot biztosítják…
  • milyen szállítási módokat használsz, mely szolgáltatóknál és milyen áron adod, milyen áron veszed?
  • mennyi az utánvét költsége?
  • mennyi az ingyenes szállítási határ?
  • mely termék kategóriái vannak kiemelve a főoldalon?

https://okosanwebshopot.hu/kurzusaink/mastermind-webshop-katapult-online-kurzus-profit-termelo-gepezet/ kurzusban komplett táblázatot kapsz ezekhez a szempontokhoz és végig vezetlek a kutatómunkán is

A ‘sebes folyó’ kereskedelmi logikájának alkalmazása

A ‘sebes folyó’ logika egy kiváló metafora arra, hogy hogyan kell folyamatosan mozgásban tartani az üzletet anélkül, hogy túlterhelnénk magunkat vagy erőforrásainkat. Célunk az, hogy folyamatosan optimalizáljuk az üzleti folyamatokat, hogy maximalizáljuk a profitot és fenntartható növekedést érjünk el úgy, hogy folyamatos egyensúly legyen. Ennek módja nagyban hasonlít a fentebb említett folyamatokhoz, vagyis először szükséged van egy komplett listára, amely tartalmazza azokat a sarokpontokat, melyeket folyamatosan javítani kell ahhoz, hogy növekedjen a profitod. Ennek egyik legfontosabb költség pontja a marketingre költött pénz, tehát az első, hogy létre kell hoznod egy olyan táblázatot amiben te vagy az ügynökség, heti és havi szinten követni tudod pontosan az összes marketing szempontból fontos adatot, mint például:
látogatószám, visszatérő vásárlók aránya, google, facebook, árukereső, stb… elköltött költségek és bevételek, megrendelés szám, megrendelés érték, és még sorolhatnám…

Miért kell táblázatba? Azért mert e-kereskedőként kb 10-15 platformon vannak adatok amiket elemezni kell, nincs az aki ezt egyben átlátja, ha nincs egy táblázatban összefoglalva … ebben a kurzusban komplett mintatáblát kapsz ehhez is https://okosanwebshopot.hu/kurzusaink/mastermind-webshop-katapult-online-kurzus-profit-termelo-gepezet/

Webshop konkurenciaelemzés gyakorlati lépései

Kulcsszavak és célcsoport

Az első lépés a kulcsszavak és a célcsoport meghatározása. Ismerd fel, mely kulcsszavak a legfontosabbak az iparágadban, és határozd meg, kik az ideális vásárlóid.

Versenytársak elemzése
Kutass és elemezz más versenytársakat, figyeld meg, milyen stratégiákat alkalmaznak, milyen marketingcsatornákat használnak, és hogyan kommunikálnak a vásárlóikkal. Ismerd meg az erősségeiket és gyengeségeiket.

Saját stratégia kidolgozása
Az elemzés alapján alakítsd ki a saját stratégiádat. Kérdezd meg magadtól, hogyan és mivel tudsz kiemelkedni a versenytársaid közül? Miben tudsz jobb lenni, és milyen egyedi értéket tudsz nyújtani a vásárlóidnak?

A ‘Sebes Folyó’ logika gyakorlati használata

Használd a ‘sebes folyó’ logikát az üzleted folyamatos optimalizálására és növekedésének támogatására. Legyél proaktív, és mindig keress lehetőségeket a fejlődésre és a javításra.

Ne hagyd ki a WebshopKatapult online kurzusait, ahol konkrét eszközöket, táblázatokat és elsősorban gyakorlati napi szinten használt tudást kapsz:
https://okosanwebshopot.hu/kurzusaink/mastermind-webshop-katapult-online-kurzus-profit-termelo-gepezet/

Ha úgy érzed, ez most túl nagy falat számodra és van más, ami elviszi az idődet, de szeretnél magadnak egy webshopodra szabott e-kereskedelmi és marketing stratégiát, akkor ne habozz, vedd fel velünk a kapcsolatot most!

Kövess bennünket:
Facebook-on
YouTube-on
Köszönöm! 🙏🤝💪😇💰

Üdvözlettel:
Vilmos

hello

Írd meg kérdésed, mi segítünk!

Töltsd ki az alábbi űrlapot és hamarosan megkeresünk további egyeztetés céljából!