Barion Pixel

Árukereső.hu esettanulmány

Hogyan használd eredményesen az Árukereső.hu-t, esettanulmányom célja, hogy csökkentsd a költéseidet és növeld az eladásaidat az Árukereső.hu segítségével.

Bizonyos termékkategóriákban a Google-lel vetekszik az Árukereső.hu vásárlói értéke. Ide ugyanis egy szűrt, de már sokkal tudatosabb vásárlói réteget látogat és őket tereli a weboldalainkra.

Ma már kikerülhetetlen, hogy ott legyél, viszont ugyanúgy mint a Google Ads hirdetéseinél, itt is jól kell tudni használni a beállításokat, ellenben nem lesz innen látogatód, vagy locsolod ki a pénzt az ablakon.

Kezdjük is el az elején

A technikai beállítások után elkezdenek szinkronizálódni a termékeid a webshop és az Árukereső között, de valamiért nem “párosodnak” össze… és ezáltal nincs bevételed sem belőle… Mi lehet a probléma?

Az első,

hogy a termékeid neve nem “kompatibilis” az Árukeresővel, itt mutatok példákat:

Szóval, amennyiben ezt az anyagot még a webshop indítási életszakaszodban olvasod, akkor megspórolsz magadnak egy csomó munkát. A termékek elnevezését úgy kell formázni, -átírni- hogy az mind az Árukereső, mind a Google szempontjából “kompatibilis” legyen. Amennyiben így jársz el, akkor a frissülő termékek automatikusan “összepárosulnak”. Mutatok egy példát arra, ha a termék nincs összepárosítva:

Ebben az esetben rád valószínű senki nem fog kattintani, így nem lesz bevételed sem!

Az admin felületen jól látható, hogy mennyi termék van összepárosítva és mi az oka, hogy nincs párosítva.

Az automatikus párosítás sem tökéletes és az Árukereső.hu kollégái sem. Neked az a dolgod, hogy legalább hetente figyeld, hogy ez a szám egyre több legyen és szúrópróbaszerűen ellenőrizd ezt. Ha van időd, akkor az összeset át kell nézni egyesével és írni az ügyfélszolgálatnak. Ők segítsenek abban, hogy az általad küldött terméklistából mi az oka, hogy nem párosították a termékeidet.

Sok esetben előfordul olyan, hogy minden jó, de sem az Árukereső.hu algoritmusa, sem az alkalmazottai nem végezték el a munkájukat megfelelően, íme egy példa:

Az első lecke összegezve:

A terméklistád legyen kompatibilis! Ez azt jelenti, hogy legjobb, ha megnézed a konkurenseid termékneveit, akikkel az Árukeresőn versenyezned kell és az alapján átírod (optimalizálod) a termékneveket, kiegészítve azokkal az adatokkal, ami neked fontos és előnyként kiemelhető. Lásd az én esetemben az okos-webshop.hu-n minden terméknév végére bekerült a 3 év GARANCIA!

Ha ezzel megvagy, akkor az első lépést megtetted.

Jöhet a második rész!

Hogyan tudsz a top 3-ba kerülni, az oldal tetejére vagy a top 4-7 közé?!

Árukereső Top 3 licit beállítások

Ez manuálisan brutál sok meló, főleg, ha olyan iparágban szeretnél eladni, ahol egy terméket akár 10-20 webshop is kínál.

Létezik automata licit beállítás, viszont itt ki kell találni, hogy milyen üzleti logika mentén jelenjenek meg a termékekre a licitek. Ezt is óriási meló kezelni. – akkor mi a megoldás?

Van egy licit automatizáló szoftver, amit nemrég kezdtek el Magyarországon bevezetni. Lényege, hogy be kell integrálni a webshopod és az Árukereső közé. Ennek az admin felületén olyan szabályokat tudsz beállítani a termékek megjelenítésére, amely alapján automatikusan kezeli a liciteket, mondok példát:

Az én üzleti logikámban a termékeimet kb 2-4 százalékkal drágábban árazom, mint a konkurenseim. Ugyanakkor minden olyan termékkel, amely van készleten, a top 3-ban szeretnék lenni. Ezt a szabályt beállítva a rendszer folyamatosan elemzi az Árukereső.hu-n beállított konkurenseid licit beállításait és automatikusan mindig csak a minimum legalacsonyabban állítja be ahhoz, hogy a beállított szabály teljesüljön és a termék a 3. pozícióban jelenjen meg. A legszebb az egészben, hogy itt tudsz külön kategória és termék szintű szabályokat is beállítani, ennek eredményeképpen

30%-kal csökkentek a kattintási költségeim és az átlagos pozíciónk 10-13-ról felment a harmadikra.

Top 4-7 közé az Árukeresőben?!

Ez ugyan sokkal egyszerűbb, ellenben költségesebb is lehet. Itt viszont folyamatosan úgy kell áraznod, hogy benne legyél a legolcsóbb 4-7 cég között. Ez azt jelenti, hogy itt árrést buksz, viszont nagyon alacsonyak lesznek a kattintási költségeid.

Amennyiben érdekelnek a szoftver használata, akkor írj és segítek.

Az üzleti modellt neked kell kitalálni, remélem segített a fenti anyag, további cikkeimért és esettanulmányaimért kövesd a blogot, valamint iratkozz fel hírlevelünkre!

Jó kedvet, bőséget, ahogy Wolf Gábor mondaná! 🙂
Üdv, Vilmos

hello

Írd meg kérdésed, mi segítünk!

Töltsd ki az alábbi űrlapot és hamarosan megkeresünk további egyeztetés céljából!